منطقه 19

اول توسـل بعد طراحی

نویسنده:
به تناسب موضوعی که روی آن کار می‌کند، به موسیقی خاصی گوش می‌دهد و گاهی هم به نوحه و مداحی اهل‌بیت(ع)...
1395/10/22
به تناسب موضوعی که روی آن کار می‌کند، به موسیقی خاصی گوش می‌دهد و گاهی هم به نوحه و مداحی اهل‌بیت(ع).
یکی از مسئولان کارگاه ساخت ضریح امام حسین(ع) می‌گوید: «برای نخستین بار که استاد فرشچیان برای کار طراحی در کارگاه حاضر شد، از ما درخواست کرد اگر می‌شود برایش روضه امام حسین(ع) پخش کنیم تا کار را شروع کند!‌ سؤال کردیم چه روضه‌ای را علاقه دارید؟ استاد با حالت خاصی گفتند: «همان شعر عربی که تلویزیون در محرم پخش می‌کرد.» بعد شروع کرد به خواندن قسمت‌هایی از آن و ما متوجه شدیم منظورشان چیست. بلافاصله شعر معروفی که «ملا باسم کربلایی» می‌خواند و پیرامون زبان حال حضرت سکینه(س) است در مورد حضرت عباس(ع)؛ آن را در فضای کارگاه پخش کردیم. انقلابی در حالت او رخ داد. قلم را به دست گرفت و کار طراحی نقوش ضریح را با چشمانی اشکبار آغاز کرد. دیدن این حالات از یک هنرمند در این سطح همه را تحت تأثیر قرار داد. بعدها وقتی بیشتر با استاد فرشچیان انس پیدا کردیم متوجه شدیم برای اینکه توفیق طراحی ضریح امام حسین(ع) نصیب‌شان بشود، چقدر به درگاه حضرت زهرا(س) و حضرت رضا(ع) توسل جسته‌اند و این فیض حضور را مرهون الطاف اهل‌بیت (ع) می‌دانند.»
برگرفته از کتاب گذری در کوی نیک‌نامان صفحه 181



ارسال پیام اشتراک



 
 
 Security code